macam mana nak intergratekan online biz kepada lokasi fizikal kedai yang nak dibuka

8:31 AM 1 Comments A+ a-



macam mana nak intergratekan online biz kepada lokasi fizikal kedai yang nak dibuka.

Tapi takpe lah, aku tulis je tips.

Kalau ada Fanpage, kena set jadi local business.
lepas tu boleh attach lokasi.
Daripada situ, customer boleh check in kat kedai tu.
Dapat promosi free.

Selain dari tu, buat marking di Fousquare.
Foursquare pun boleh ada page khas untuk lokasi.
yang tu boleh intergrate dgn fanpage.
Tapi feature tu aku jarang guna sebab aku taknak banyak sangat source post ke fb fanpage.
Ada juga customer yang cari guna foursquare dan navigate ke situ guna waze atau google map mobile.

Dan yang paling penting sekali. Ialah "Google Places" atau nama baru "Google My Business"

Lokasi Google My Business tu wajib ada. dan wajib tepat2 di lokasi depan pintu.
Kelebihan dia, nanti dia akan intergrate dengan
1. Website
2. Google Search
3. Page G+ (which is page untuk Google My Business juga)
4. Google Map , termasuk mobile client nak guna untuk navigate.
5. Waze.
6. Streetview (kalau kedai tepi jalan)
7. Adwords (kalau guna adwords, boleh display alamat dan terus customer boleh navigate)
8. Photo sphere

Jadi bab Google My Business ni, boleh join kursus Wanmus Sifu Adwords ...

kesemua itu adalah free kecuali adwords dan photosphere.
Tapi kalau dah ada adwords, penambahan lokasi itu adalah free, cuba kos iklan je tak free.

Bing Places, aku tak wajibkan. kalau nak add pun OK juga. tapi aku pun belum add.

Simpan komen aku ni, jika betul2 nak buka kedai fizikal.

1 comments:

Write comments
February 24, 2017 at 4:59 PM delete

Mcm mana nak tambah lokasi dalam adwords. Bole share ilmu tu. Ni no tepon saya Alang 013-6386109 atau blog saya www.marmaguesthouse.blogspot.my

Reply
avatar